تایتل قالب


یکی دیگر از مباحث مهم در شادابی دانش آموزان در مدرسه نماز خانه است.

تصویر مرتبط

در چینش نماز خانه چند موضوع مهم است که بسیار خوب است مدنظر گرفته شود.

1.اولین موضوع مساحت نماز خانه است.در نمازخانه بهتر است که 3/2مساحت آن را صفوف دانش آموزان تشکیل بدهد. هرچه نماز خانه کوچکتر باشد موجب گرفتگی حال دانش آموزان وهرچه بزرگتر باشد موجب کوچک شمردن دانش اموزان توسط خودشان.

2.دومین موضوع قبله می باشد.اگر نمازخانه در راستای قبله ساخته شود یعنی دانش آموزان مجبور به مایل ایستادن نسبت به دیوار ها نباشند. هرچه قبله زاویه داشته باشد وزاویه آن بسیار نباشد بین دانش آموزان اختلاف ایجاد می شود که به چه صورتی باید بایستند.

3.سومین موضوع رنگ فرش ها می باشد.یعنی هرچه رنگ فرش ها و دیوار ها روشن تر و نسبت به آن جو آن نیز سنگین نباشد شادابی دانش آموزان و نیز علاقۀ آن ها نسبت به برگزاری پرشور تر نماز به صورت جماعت افزایش پیدا می کند.

4.چهارمین موضوع بهتر است که یک دستگاه بخور به همراه یک اسپری خوش بو کننده در نمازخانه گزاشته شود.دستگه بخور برای ازبین بردن ویروس های بیماری زا در نمازخانه است زیرا آن جا محل تجمع است وامکان بیمار شدن بسیار. اسپری خوش بو کننده نیز برای خوش بویی نماز خانه زیرا ممکن است حی یک دانش آموز به دلیل بوی بد ناشی از جوراب ها از نماز دل زده شود.

5.پنجمین موضوع گزاشتن یه وضو خانه کوچک در نزدیکی نماز خانه و درون ساختمان علاوه بر وضو خانه ای که در حیاط است.زیرا ممکن است در زمستان دانش آموزان نتواننتد در آن سرما وضو بگیرند ویا دانش آموزی بخاطر مشکلاتی نمی تواندبه خارج ساختمان برود و یک مسیر طولانی ای بپیماید.

6.ششمین موضوع بیرون اوردن جوراب ها از پا وگزاشتن آن ها در جیب زیرا ممکن است دانش آموزی بخاطر بوی بد جوراب نفر روبه رو ای خود، دیگر به نماز خانه نرود وحتی ممکن است دیگر به هیچ نمار جماعتی نرود.

7.هفتمین موضوع و مهمترین موضوع اجبار نکردن دانش آموزان برای شرکت در نماز.زیرا ممکن است دانش آموزان وقتی از مدرسه خارج شوند و بخواهند در خارج از مدرسه نماز بخوانند،نماز را ادا نکنند زیرا تا آن زمان که در مدرسه بودند آن ها مجبور به ادای نماز بودند.بهترین کار این است که علاوه بر اختیاری کردن شرکت در نماز از فضایل نماز جماعت گفته شود و حتی تشویقی برای دانش آموزانی که به صورت مداوم در نماز جماعت شرکت می کنند در نظر گرفته شود البته نباید تشویق چیز بزرگی باشد بلکه باید بسیار کوچک شود زیرا ممکن است آن دسته داش آموزانی که علاقه به شرکت در نماز جماعت ندارند بخاطر گرفتن تشویق دست به ریکاری بزنند و به صورت دروغین به نماز جماعت بیایند.

 

امیرحسین زارع ۱۵ آذر ۹۸ ، ۱۴:۴۷ ۰ ۰ ۷۹ نمازخانه

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

مدرسه خانۀ دوم ماست.این جمله را در درس مطالعات اجتماعی پایه سوم خواندیم.چه خوب است که در خانۀ دوم خود مانند خانۀ اولمان شاد باشیم.هرکاری در مدرسه انجام بشود(آموزش و پرورش)دانش آموز آن هارا به خوبی می آموزد وآن هارا وارد جامعه می کند،پس چه خوب است که این آموزش ها در راستای شادابی آنان باشد تا آن ها نیز شادابی را وارد جامعه کنند.به امید آن روز.

بایگانی
نویسندگان